Lincoln Marathon Training: Week 12

Twelve weeks in, and I finally had a training week that felt great. My legs felt good, my guts felt better than they have in a long time (yay restrictive diet!), and the weather was absolutely amazing. Here’s how it went.

Monday: 

AM: I finally decided to be less of a bum and get to the gym to lift for 45 minutes.

PM: 12 miles easy in the beautiful sunshine.
photo 1 (4)
Like my new sunglasses? I finally broke down and bought decent ones.

Tuesday:

Parent-teacher conferences in the evening meant a morning treadmill run. Whomp whomp. 8 easy miles and some quick core work.

Wednesday:

Another easy 8-miler, outside this time, followed by some core work and stretching. I’m trying to learn to take mid-run selfies like you legit bloggers. It’s not going so well.
photo 2 (2)
Yep, that looks natural.

Thursday: 

Another day of conferences meant another treadmill run — Yasso 800s this time. I know it’s not quite the same on the treadmill, but I hit my pace on all of them and didn’t feel like death, so I’m counting that as a win! I ended up cutting my cool-down (super)short because of the whole “having to go to work” bit and ended up with 8.2 miles for the day.

Friday: 

To make up for the two nights of conferences, we had Friday off, which was sweet. In the middle of the day (because I could), I ran 8 miles, stopped at the gym to lift, and ran another mile home. It was glorious.

"Maybe if I take the picture on this side of the pond, it'll work better!" Nope.
“Maybe if I take the picture on this side of the pond, it’ll work better!” Nope.

Saturday: 

22 miles. It felt downright hot outside. My body’s not used to this “warmth” business yet!
photo 4
Here’s a me-less picture, since you’re probably getting tired of looking at my awkward mug.

Sunday:

Rest day, but way too nice out to stay inside. My pal Sarah came over, and she and J and I walked for about an hour. It was 80 degrees out. 80.

Total: 67.2 miles. That’s a nice number. I feel good about that.

Is it feeling springy where you are?

Do you take mid-workout selfies? HOW?

Advertisements

10 thoughts on “Lincoln Marathon Training: Week 12”

  1. I also lift after running 8 miles, sometimes even longer. I think it’s just something my body is used to because if I waited to run AFTER I lift, I just would go home instead. Yeah, I’m a real fitness person… 😉

  2. What camera are you using? I use my iPhone and if you hold down the volume button it snaps the picture. If you hold down for a long time it snaps a whole bunch. Then you can pick the one you like and delete the rest. I usually pick out the one that doesn’t look like I’m gasping for air and struggling (which is another task in itself) lol.

  3. Good pick on the pink sunglasses – you are stylin’! Yay for nice weather and a happy tummy. It’s great to hear that you are noticing improvements from the restrictive eating. Sometimes when I change my eating habits, I don’t notice much of a difference – but maybe it’s because I don’t stick with it long enough. Ha.

    Awesome mileage this week! It’s definitely starting to feel a lot like spring in Oregon (although today is pretty crappy). I take action selfies with my GoPro.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s